Program

  • Społeczność Po dzwonku

 

Program

„Po dzwonku“ Twoje dziecko spędzi czas pod troskliwą opieką wykwalifikowanej i doświadczonej kadry pedagogicznej w atmosferze bezpieczeństwa, akceptacji i przyjaźni.

Łączymy tu zabawę, naukę i odpoczynek z codziennie inną porcją atrakcyjnych zajęć.
Specjaliści podczas codziennych zajęć zadbają o prawidłowy rozwój dzieci poprzez stymulowanie funkcji słuchowych, wzrokowych a także o sprawność manualną dłoni. Okresowo przeprowadzamy przesiewowe badania logopedyczne..

Dbając o profilaktykę uzależnień i przeciwdziałając nadmiernej stymulacji prawopółkulowej (przestymulowania obrazem), w “Po dzwonku” obowiązuje zasada powstrzymania się od gier na tabletach i telefonach komórkowych.


Co nowego ...

ROBOTYKA LEGO STEM

Oprócz programowania w Scratch, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem uruchomiliśmy zajęcia z programowania robotów (także przy użyciu języka Scratch lub jezyka Lego). W wakacje odbyły się zajęcia dla "wczasowiczów". Teraz ruszamy z pełnymi kursami zaplanowanymi na 14 tygodni!

 

 

STEM




ODKRYWCY Z PoDZWONKU

Miło nam poinformować że dołączyliśmy do sieci Klubów Młodego Odkrywcy pod patronatem Centrum Nauki Kopernik


                                    

Zajęcia podstawowe

codzienne (w ramach karnetÓw)


Zabawy i gry z animatorem kultury Ciocią Magdą. Zajęcia z hiszpańskim nativem – dzieci podczas zabawy z wujkiem Jose uczą się j. hiszpańskiego.

  • pomoc w odrabianiu lekcji, możliwość korzystania z komputera w celach edukacyjnych
  • zajęcia artystyczne: plastyczne,
  • prace ręczne - warsztaty tkackie, origami,
  • muzyczne – karaoke,
  • recytacje, głośne czytanie literatury dziecięcej ze Złotej Listy książek polecanych,
  • zajęcia ruchowe,
  • zajęcia kulinarne,
  • ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej w formie zabaw
  • zabawy logopedyczne,
  • wspólne gry na playstation – sportowe i taneczne,
  • gry planszowe i stolikowe i wiele innych
  • zdrowe przekąski – świeże owoce i warzywa
  • napoje : woda niegazowana, herbata

Tydzień będzie podzielony na 5 różnych tematów wiodących. Każdy dzień będzie inny ale skoncentrowany na jednym temacie wiodącym. Kolejność dni będzie się zmieniać cyklicznie.

  • dzień artystyczny: pobudzanie twórczej aktywności dziecka, plastyka i rękodzieło (warsztaty tkackie). Za pomocą prostych przedmiotów codziennego użytku (krepina, makulatura, kłębki wełny, opakowania, buteleczki po napojach, gazety), przenosimy się w świat fantazji, bawimy się i uczymy.
  • dzień muzyczny: zabawy rozluźniające, odprężające, oparte o ruch i taniec: słuchamy muzyki, śpiewamy, organizujemy karaoke i gry muzyczne
  • dzień sportu i gier: organizujemy zabawy ułatwiające integrację uczestników, gry zespołowe (m.in. kalambury) i zabawy ruchowe, bicie swoich rekordów w różnych konkurencjach, a także gry planszowe, stolikowe. Odwiedzamy chorych kolegów i koleżanki za pośrednictwem kamery i skype, nowoczesna technologia wykorzystywana jest do komunikacji, budowaniu więzi i integracji.
  • dzień kulinarny: samodzielnie przygotowujemy „coś“ pysznego, pieczemy bułeczki, przyrządzamy sałatki lub kolorowe tosty, tworzymy własną księgę przepisów kulinarnych.
  • dzień literacki: głośno czytamy książki, dobór lektury zgodny z zaleceniami akcji „Cała Polska czyta dzieciom“ (Złotej Listy książek polecanych), oswajamy emocje czytając bajki terapeutyczne, czytają również dzieci (starsze dzieciom młodszym). Głośne czytanie pod kierunkiem logopedy medialnego, będziemy zwracać uwagę na wyraziste czytanie, dykcję i prawidłowy oddech, teatrzyk, slajdy.

Obowiązuje zasada dobrowolności uczestnictwa. Dobrowolność polega tu na tym, że sam uczestnik decyduje, czy chce wziąć udział w zajęciach. Nie jest do niczego zmuszany, a rola wychowawcy sprowadza się do roli animatora, który zachęca, zaprasza i stara się zainteresować.

W czasie zabaw towarzyszą nam w tle dźwięki muzyki klasycznej z repertuaru A.Mozarta, A.Vivaldiego, Paganiniego, Griega, Chopina i innych a także muzyki relaksacyjnej. Dodatkowo najmłodsze dzieci mają warunki do zabawy twórczej. Dostarczone materiały do zabawy (drewniane kobyłki, różnej wielkości kawałki tkaniny, fragmenty gałęzi) mogą być wykorzystywane do zabawy i nie narzucając jej (jak gotowe precyzyjnie ukształtowane, technicznie wyrafinowane zabawki ) mogą się wraz z zabawą przeobrażać tworząc różne formy. Dziecko chcąc być animatorem zabawy czerpie radość ze spontaniczen j zabawy, która może sie zmienić gdy ktoś rzuci nagle fascynujący pomysł.

Zajęcia dodatkowe

LISTA

  • Warsztaty plastyczne
  • Zajęcia ogrodnicze
  • Język angielski we współpracy z zaprzyjaźnioną („przez ścianę“) Szkołą Językową Poręcka & Spólka
  • Język hiszpański
  • Glottodydaktyka – indywidualna nauka czytania wg metod glottodydaktyki B. Rocławskiego
  • Ceramika
  • Korepetycje z matematyki
  • Nauka gry na instrumencie: fortepian/gitara/skrzypce
  • Informatyka, programowanie w języku obrazkowym z MIT: "Scratch"
  • Zajęcia ruchowe z elementami jogi ukierunkowane na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości
  • Lekcje dykcji (techniki i wyrazistości mówienia)
  • Terapia neurologopedyczna
  • Współpraca z psychologiem: konsultacje psychologiczne dla dzieci i młodzieży, terapia indywidualna dzieci I młodzieży, warsztaty terapeutyczne dla Rodziców
  • Rytmika
  • Zajęcia teatralne
  • Zajęcia dla dzieci po hiszpańsku

 

OPIS szczegÓŁOWY

 

Zajęcia ruchowe z elementami jogi

Zajęcia przynoszą dzieciom następujące korzyści:

  • poprawę stanu zdrowia fizycznego i psychicznego - szybkie usuwanie stresów, napięć z ciała i systemu nerwowego
  • poprawę pamięci i koncentracji, co owocuje poprawą wyników w nauce
  • polepszenie relacji z rówieśnikami i dorosłymi
  • rozkwit zdolności twórczych, talentów, spontaniczności i entuzjazmu
  • wzrost poczucia własnej wartości, odpowiedzialności za siebie i otoczenie
  • poznanie zasad skutecznego działania
  • Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu, we wtorki o godz. 16.30. Cena 80 zł. miesięcznie (za 4 zajęcia)


Zajęcia ogrodnicze

Wspólne wyprawy w krainę roślin użytkowych i ozdobnych :

  • opowiadania o wielu warzywach i kwiatach
  • nauka samodzielnego uprawiania roślin wokół domu i na balkonie
  • uprawa wspólnego ekologicznego ogródka
  • Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu.