Program

  • Społeczność Po dzwonku

 


„Po dzwonku“ realizuje zajęcia STEM z wykorzystaniem programów edukacyjnych opracowanych na MIT (Massachusetts Institute of Technology) chodzi tu o roboty Lego WeDo oraz programowanie w Scratch. W obu przypadkach swej wiedy użyczał profersor tej uczelni Mitchel Resnick.


W XXI w. dostęp do informacji stał się tak łatwy i tak powszechny, że zapamiętywanie dużej liczby faktów i danych statystycznych jest coraz mniej przydatne i nie powinno być głównym celem edukacji. Dużo ważniejsze jest opanowanie i doskonalenie określonych umiejętności i samodzielnego dochodzenia do nowej wiedzy poprzez stawianie właściwych pytań , obserwacje, eksperymenty i wnioskowanie. Kształcenie tych właśnie umiejętności jest jednym z głównych zadań placówek edukacyjnych. Nasz projekt adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych jako tego etapu, kiedy dzieci i młodzież nabywają pewne nawyki, upodobania i uprzedzenia, które bardzo trudno jest zmodyfikować w szkole średniej i na studiach.

Skrót „STEM” pochodzi od angielskich słów science, technology, engineering, mathematics i oznacza grupę nauk, które po polsku można określić jako przyrodniczo-techniczno-matematyczne. Mimo że biologia, chemia, fizyka, matematyka i technika nauczane są jako osobne przedmioty szkolne, to w prawdziwym życiu okazują się być ze sobą nierozerwalnie związane.



Robotyka LEGO STEM

Oprócz programowania w Scratch, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem uruchomiliśmy zajęcia z programowania robotów (także przy użyciu języka Scratch lub jezyka Lego). W wakacje odbyły się zajęcia dla "wczasowiczów". Teraz ruszamy z pełnymi kursami robotyki LEGO STEM zaplanowanymi na 14 tygodni!

 



 

Informacje o lekcjach, tematy (w jĘz. ang.): zobacz

Program nauczania (jęz ang.): ZOBACZ


Programowanie w SCRATCH

Rozwijamy umiejętności w programowaniu na każdym poziomie. Co o tym sądzi sam twórca SCRATCH pan Resnick? Zobaczcie sami.

Kodowanie nie jest tylko dla informatycznych geniuszy, uważa Mitch Resnick z MIT Media Lab. Jest dla każdego. W tym zabawnym, pełnym przykładów wykładzie Resnick przedstawia korzyści płynące z uczenia dzieci kodowania, by mogły on nie tylko "odczytywać" nowe technologie, lecz również samodzielnie je tworzyć. (Sfilmowano w TEDxBeaconStreet)

scratch

 

 

Odkrywcy z PoDzwonku

Miło nam poinformować że dołączyliśmy do sieci Klubów Młodego Odkrywcy pod patronatem Centrum Nauki Kopernik. Zajęcia te doskonale wpisują się w filozofię STEM.

Magia chemii.

Ciecz nienewtonowska.

STEM